Stockfotografie haalt het niet bij authentiek beeldmateriaal
Zeg nou eerlijk: waar kijkt u liever naar? Authentieke fotografie uit de Nederlandse polder met een natuurlijke uitstraling of stockfoto’s met altijd weer die bekende American smile? Toch kiezen nog steeds veel mensen voor stockfotografie, omdat ze denken dat het voordeliger is. Jammer, want je haalt daarmee de kracht van uniciteit uit je campagne. De kans dat u hetzelfde beeld later nog eens tegen komt, is namelijk groot. Als organisatie wil je jezelf tenslotte onderscheiden van je conculega. Vooral in de arbeidsmarktcommunicatie waar de markt al erg krap en concurrerend is.
Gebruik je eigen mensen en bedrijfsfoto’s voor je recruitment, HR-campagne of website
Veel stockfoto’s vergroten een situatie of handeling uit. Voor de kijker is het dan direct duidelijk wat er bedoeld wordt, maar het kan vervelende bijwerkingen hebben. Daar gaat je unieke concept van je bedrijf. Mensen doen eerder zaken met je als ze je vertrouwen. Dit vertrouwen moet je verdienen en dit doe je onder andere door het vertellen van een goed en onderscheidend verhaal, waarin ze zich herkennen. Goede toegankelijke fotografie voor recruitment is daarbij onmisbaar. Zo kiezen jouw toekomstige medewerkers eerder voor jouw bedrijf als er een geloofwaardige afbeelding bij staat.
Originele beelden tegen stocktarief
Als je het goed wil doen, schakel je de hulp in van een professional die verstand heeft van beeldtaal en visuele communicatie. Een onderscheidende visuele strategie die je boodschap versterkt, verdient zichzelf terug. Patrick Siemons Fotografie biedt een aantrekkelijk alternatief voor stockbureaus. Na een uitvoerige briefing maken we een complete reportage. Eigen Stockfotografie en het maatwerk van een eigen fotoproductie tegen concurrerende tarieven. En de foto’s zijn meteen uw volledig eigendom, dus geen ingewikkeld gedoe met rechten of licenties. Nieuwsgierig? Informeer naar de mogelijkheden.
Gebruik ook een recruitment video voor je vacatures en HR campagne
Het maken van video’s om personeel te werven is natuurlijk een geweldige aanvulling bij de fotografie. Het maakt je bedrijf makkelijk benaderbaar. En het out of the box-denken is van belang. Opvallen is een must in deze krappe arbeidsmarkt. Laat je eigen werknemers het echte verhaal vertellen over je eigen bedrijf. Video wordt door het brein veel sneller opgenomen dan geschreven tekst. Daarnaast worden de potentiële nieuwe collega’s getriggerd en blijven langer op je website, als er videocontent op staat. Daarnaast biedt LinkedIn de mogelijkheid om video’s te uploaden en Instagram is gestart met een eigen videokanaal om langere video’s beschikbaar te maken.
Ook professionele recruitment en HR-campagne fotografie & video nodig?
Klik op een van de opties hieronder voor direct contact: